Et nyt år - dag 8-14

A ved at ved høje lyde, skal man holde sig for ørene. Så da B lavede mad og brugte piskeris, blev den lille dreng meget bekymret for sin Rasmus klump. Han kunne jo ikke holde sig selv for ørene, så det måtte A hjælpe med. Efterfølgende delte de en skål rosiner.

Idag er det B's fødselsdag, så det har vi fejret med god mad og et par enkelte gaver. Håber du havde en god dag min egen.

Endelig er vi kommet igang med A's rutsjebane, og jeg håber det bliver en succes. B har været en tur i Imerco og bruge alle de gavekort vi har skrabet sammen det sidste 1½ år. Det er blevet til en længe ventet køkkenmaskine, så nu er han lykkelig. Derudover har vi været ude og kigge på et træ der skulle fældes, så nu må vi se om det bliver til noget.

Vi fortsætte med rutsjebanen. Den bliver lavet af en gammel køjeseng og en MDF-plade jeg købte da vi boede i Jylland. Det er sjovt at se mine forældre arbejde sammen, for de lyder som om de har lyst til at rive hovederne af hinanden, men jeg tror de hygger sig.

Idag har jeg været til forældresamtale i A's vuggestue. Lige pludselig kom tiden hvor man selv var til Skole-Hjem samtaler tilbage i erindringen og det var ikke rart. Jeg blev helt nervøs over hvad de havde at sige. Heldigvis havde de kun ros. Han er en alderssvarende dreng, deer har taget alle med storm og gået ind i alles hjerter med træsko. Så kan man da kun være stolt!

En stor dag i en lille mands liv. A kom og bad om at få lov til at tisse på toilettet. Så det skulle han selvfølgelig. Tre gange forsøgte han uden held og så slap min tålmodighed op. Han fik lov at rende uden ble, og nåede kun lige uden for badeværelset før han tissede på gulvet, dog mens han bad om at komme på toilettet...

Idag kom Jane og familien og skulle passe Ask mens B og jeg skulle ud og fælde et træ. Det var skønt at komme lidt væk bare mig og ham, så vi nød at arbejde sammen. Efter en lidt kaotisk tur hjem, blev vi mødt af en meget glad dreng. Han havde virkelig hygget sig. Vi insisterede på at de blev til aftensmad og vi tilbragte nogle rigtig hyggelige timer sammen. Tusind tak alle 4 for hjælpen, håber ikke det bliver sidste gang...

0 kommentarer:

Send en kommentar