Et år i billeder - dag 351-357

Det er koldt idag, men så er det dejligt med en brændeovn, og det at man kan se ilden, får det hele til at virke endnu mere varmt.

Send aben videre!!!

Idag er det min mors fødselsdag, men den har hun tilbragt her med at hjælpe med forskellige sager. Da hende og min far var taget hjem, og jeg havde hentet A, gik vi igang med bagning af julesmåkager. Vi tog A's lille bord ud i køkkenet, og her gik han igang med at rulle dej med kagerulle og stikke figurer ud. Det blev til flere træer, hjerter, kagemænd uden hoveder mm. En del af dejen endte dog i maven på A, så vi havde en dreng på sukkertrip resten af aftenen og så tog han da også lige natten med...

Tre kasser småkager er det indtil videre blevet til, men jeg er langt fra færdig. Der bliver også havregrynskugler, nossekager, nøddekonfekt og nougatkonfekt.

Sidste år til jul fik jeg denne bog. Jeg er stor fan af Stephen King. Jeg sidder ofte tilbage med en følelse af: Okay, var det det?, men mens jeg læser er jeg fuldstændig opslugt, for han skriver på en sådan måde, så jeg ikke kan lægge den fra mig. Jeg er ved at være færdig med den, så derfor skulle den lige med i denne uge.

B har flere gange snakket om at lave hjemmelavede æbleskiver. Det tror jeg ikke jeg har fået siden min farmor lavede dem, og hun døde altså i 2001 og havde på det tidspunkt ikke lavet dem i flere år. Så da B foreslog at lave dem idag, så de var klar når jeg kom hjem med A (han holder ferie fra vuggestuen, så vi havde besøgt min mor, som passede Anna, Emilie og Asger), takkede jeg JA. De blev desværre ikke super gode, men det var første forsøg, og han har ikke mistet modet. Og jeg vil meget gerne være prøvekanin...

Så blev det jul endnu engang. I år holder vi den hos mine forældre sammen med alle mine søskende. Det er blevet tradition at julemanden kommer hvert år, så jeg var lidt spændt på hvor bange A ville blive. Jeg havde dog ikke noget at være bekymret for. A har fattet konceptet i gaver, så da julemanden rakte ham en, tog han gladeligt imod. Resten af aftenen foregik med lækker mad, sang og dans om juletræet (også et højdepunkt for A) og gode gaver. Glædelig jul alle sammen.

0 kommentarer:

Send en kommentar